Software specializat pentru afacerea dvs.
Coral Design creeaza programe software la cerere pentru clientii care vor sa isi automatizeze anumite activitati din cadrul firmei si nu pot face asta cu programele pe care le au in prezent sau cu programe deja existente.
Programele software existente pe piata la ora actuala nu pot sa acopere integral nevoile de automatizare cu care se confrunta toate firmele. De aceea, cele mai multe programe software sunt facute de firmele din domeniu pentru a putea fi vandute unui numar cat mai mare de clienti care au nevoi similare (conducerea contabilitatii, gestiunea stocurilor, gestiunea resurselor umane, etc). Programele respective sunt adoptate de firme pentru ca exista un cadru legal in care opereaza firmele si acesta este unitar.
Celelalte aspecte ale afacerii, care nu sunt acoperite de programele mai sus amintite, au nevoie de programe software dedicate, sau, in anumite cazuri, de module separate care sa fie integrate cu programele respective (in cazul soft-urilor de tip ERP care acopera mai multe domenii de activitate ale unei firme).
Costurile implicate de realizarea programelor software dedicate sunt ceva mai mari datorita faptului ca nu pot fi revandute unui numar foarte mare de clienti si, ca urmare, costul realizarii lor trebuie recuperat de la un numar mai restrans de clienti care opereaza intr-un anumit sector de activitate.
Care este pragul de rentabilitate al acestor programe dedicate?
Altfel spus, care este pretul maxim pe care l-ati putea oferi in schimbul unui asemenea program astfel incat, dupa o anumita perioada de timp, costul programului sa fie acoperit de cresterea de productivitate pe care a firma a inregistrat-o in mod direct datorita utilizarii sale.
Pentru a determina acest prag de rentabilitate, un manager de firma trebuie sa aiba o situatie foarte clara a resurselor de care dispune (materiale si umane) si a costurilor de exploatare. Daca prin folosirea unui program software dedicat se pot elibera resurse (de ex. daca se castiga timp, daca se reduce numarul angajatilor care trebuie sa efectueze o anumita operatiune sau daca se reduc costurile indirecte), atunci se poate determina si pragul de rentabilitate al acestor programe pentru firma respectiva.
Din cauza ca fiecare firma isi organizeaza activitatea intr-un anumit mod, este posibil ca acelasi program software personalizat sa aiba o eficienta mai mare pentru o firma si mai mica pentru alta. Prin urmare, este vorba de un calcul relativ simplu din partea unui manager pentru a determina daca un software specializat isi merita banii sau nu.